Konkursy 2024/2025
Na Dzień Papieski 2024
Międzynarodowy Konkurs Plastyczny „Święty Jan Paweł II w oczach dziecka”
Zapraszamy do udziału w XIX edycji Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Święty Jan Paweł II w oczach dziecka” w ramach obchodów XXIV Dnia Papieskiego. Tegoroczne hasło konkursowe brzmi: „Święty Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”.
Regulamin Międzynarodowego Konkursu Plastycznego
„ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II W OCZACH DZIECKA”
(edycja XIX – 2024)
w ramach obchodów XXIV Dnia Papieskiego
pod hasłem „Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”
Organizatorzy
- Muzeum Obojga Narodów w Bielsku Podlaskim Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
- Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie
- Dekanat Bielski
- Fundacja Mater
Cele konkursu:
- Pogłębienie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o życiu i działalności papieża Jana Pawła II.
- Ukazanie nieprzemijających idei i wartości, którymi kierował się w życiu i nauczaniu Jan Paweł II.
- Rozwijanie wyobraźni oraz twórczych umiejętności dzieci i młodzieży.
- Prezentacja i popularyzacja plastycznej twórczości dzieci i młodzieży.
Zasady konkursu:
- Konkurs adresowany jest do dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całej Polski i świata.
- Konkurs będzie przebiegał w dwóch etapach: międzynarodowym oraz diecezjalnym, a w każdym z nich w pięciu kategoriach:
- kategoria I: dzieci przedszkolne
- kategoria II: uczniowie klas I – III szkoły podstawowej
- kategoria III: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
- kategoria IV: uczniowie klas VII – VIII szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych
- kategoria V: uczestnicy ze szkół specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych
- Uczestnicy wykonują pracę plastyczną zgodnie z hasłem „Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”. Interpretacja hasła w Załączniku nr 5.
- Format pracy: A2, A3.
- Technika wykonania dowolna płaska, bez użycia materiałów nietrwałych: plasteliny, modeliny, bibuły, kaszy itp., z możliwością eksponowania w ramie pod szkłem: malarstwo, grafika, rysunek, grafika komputerowa.
- Na odwrocie każdej pracy należy nakleić dokładnie uzupełnioną „stopkę” załączoną do regulaminu (Załącznik nr 1). Stopkę należy wypełnić drukowanymi literami.
- Do prac należy dołączyć kartę zgłoszenia według załączonego wzoru (Załącznik nr 2 – prace zgłaszane indywidualnie lub Załącznik nr 3 – prace zgłaszane przez instytucje, szkoły). Zgłoszenie należy wypełnić drukowanymi literami.
- Prace niezgodne z regulaminem nie będą brane pod uwagę.
- Prace wraz z kartą zgłoszeniową należy składać do dnia 7 października 2024 r. osobiście w Muzeum Obojga Narodów w Bielsku Podlaskim lub wysłać pocztą (decyduje data wpływu) na adres:
Muzeum Obojga Narodów w Bielsku Podlaskim
ul. Mickiewicza 45
17 – 100 Bielsk Podlaski - Prace oceni Jury powołane przez Organizatorów. O wynikach konkursu Organizator poinformuje Uczestników drogą elektroniczną.
- Jury wyłoni laureatów 1., 2., 3. miejsce.
- Jury może przyznać dodatkowo wyróżnienia w każdej kategorii.
- Zwycięzcy i autorzy wyróżnionych prac zostaną nagrodzeni (w tym: książki, materiały plastyczne, gry itp.).
- Wybrane prace prezentowane będą na wystawie pokonkursowej w Muzeum Obojga Narodów w Bielsku Podlaskim. Muzeum zastrzega możliwość zorganizowania wystawy w innym miejscu, niż muzeum.
- Rozstrzygnięcie konkursu oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 23 października 2024 r.
- W przypadku nieobecności osób nagrodzonych i wyróżnionych na uroczystości dyplomy oraz nagrody w miarę możliwości wysłane zostaną drogą pocztową.
- Udział w Konkursie jest jednoznaczny ze zgodą rodziców/ opiekunów dziecka, jak również zgodą dziecka na utrwalenie wizerunku oraz jego publikację w mediach społecznościowych i innych środkach masowego przekazu przez Organizatora, jak również media obecne na uroczystym podsumowaniu Konkursu. Utrwalenie oraz publikacja wizerunku związana jest z uczestnictwem w uroczystym podsumowaniu Konkursu.
- Do prac należy dołączyć wypełnione oświadczenie (załącznik nr 4) – zgodę na utrwalenie i publikację wizerunku. W przypadku braku oświadczenia, jeśli nadesłana praca zostanie nagrodzona, Organizator może, żądać dostarczenia uzupełnionego oświadczenia w terminie 3 dni od przekazania informacji rodzicowi/ opiekunowi nagrodzonemu. Niedostarczenie oświadczenia jest jednoznaczne z odrzuceniem pracy.
Uwagi Organizatorów:
- Praca musi być wykonana tylko przez jednego autora (prace zbiorowe nie będą brane pod uwagę).
- Uczestnik konkursu składa tylko jedną pracę.
- Prace konkursowe nie podlegają zwrotowi i przechodzą na własność Organizatorów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ich wystawiania i nieodpłatnego reprodukowania.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie, o których zainteresowani zostaną powiadomieni pisemnie lub mailowo.
- Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich do nich na rzecz Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 1994 r, Nr 24, poz. 83); do organizacji wystaw pokonkursowych, do publikacji w wydawnictwach wszelakiego typu, wydawanych przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku oraz publikacji w Internecie.
- Uczestnikom konkursu nie przysługuje żadne wynagrodzenie z tytułu nadesłania i publikowania prac.
- Zgłaszający nie będący rodzicem/opiekunem prawnym oświadcza, iż posiada zgodę na przetwarzanie danych osobowych osób zgłaszanych do konkursu oraz jest w posiadaniu oświadczeń o zapoznaniu się z niniejszym regulaminem osób zgłaszanych do konkursu.
- Organizator informuje, że dyplomy będą wydawane jedynie zwycięzcom i wyróżnionym w poszczególnych kategoriach. Organizator nie przewiduje wydawania zaświadczeń oraz dyplomów za uczestnictwo w w/w konkursie.
- Zgłoszenie do konkursu jest jednoznacznie rozumiane jako zapoznanie się z regulaminem i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych:
zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych uczestników konkursu plastycznego „Święty Jan Paweł II w oczach dziecka” (edycja XIX – 2024) jest Muzeum Podlaskie w Białymstoku Ratusz – Rynek Kościuszki 10,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych tel. 535 521 800, iod@muzeum.bialystok.pl
3) celem przetwarzania jest uczestnictwo w konkursie,
4) przetwarzanie będzie realizowane na podstawie:
- 6 ust. 1 lit. c i f,
- ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach,
5) dane osobowe przechowywane będą przez okres ustalony zgodnie z obowiązującym przepisem prawa,
6) uczestnik konkursu /rodzic, opiekun prawny/ posiada prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7) ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jednocześnie obligatoryjne w celu uczestnictwa w konkursie.
Biuro organizacyjne:
Muzeum Obojga Narodów w Bielsku Podlaski
ul. Mickiewicza 45
17 – 100 Bielsk Podlaski
Polska
tel. kom. +48 509 336 841, muzeum.bielsk@muzeum.bialystok.pl
lub Kierownika: 503 981 101, m.angielczyk@muzeum.bialystok.pl
Prace wraz z kartą zgłoszeniową należy składać do dnia 7 października 2024 r.
Rozstrzygnięcie konkursu oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 23 października 2024 r.
Wartościowe opowieści
Cele VI edycji Diecezjalnego Konkursu „Wartościowe opowieści. To jest prawdziwa przyjaźń – osłaniać innych nawet kosztem siebie” są następujące: kultywowanie duchowego dziedzictwa Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a także kształtowanie postaw i promowanie wartości chrześcijańskich, którym był wierny Prymas Tysiąclecia; propagowanie wśród dzieci i młodzieży zdrowego stylu życia; zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczego myślenia, a także wyrażania własnych przeżyć i refleksji za pomocą środków plastycznych, wizualnych i multimedialnych.
Regulamin Diecezjalnego Konkursu
„Wartościowe opowieści. To jest prawdziwa przyjaźń – osłaniać innych nawet kosztem siebie”
Organizatorzy konkursu:
- Szkoła Podstawowa im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Kosowie Lackim,
- Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie,
- Fundacja MATER.
Honorowy patronat konkursu:
- Ordynariusz Diecezji Drohiczyńskiej, Ks. Biskup Piotr Sawczuk,
- Senator Rzeczypospolitej Polskiej, Waldemar Kraska,
- Burmistrz Miasta i Gminy Kosów Lacki, Jan Słomiak,
- Akademia Katolicka w Warszawie,
- Proboszcz Parafii Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kosowie Lackim, Dziekan Dekanatu Sterdyńskiego, ks. Paweł Anusiewicz
Patroni medialni:
- Centrum Informacji Diecezji Drohiczyńskiej,
- Radio Białystok – audycja „Z Bogiem nad Bugiem”
- „Niedziela Podlaska”
- „Wieści sokołowskie”
- Strona internetowa Szkoły Podstawowej w Kosowie Lackim
Partnerzy:
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kosowie Lackim
Odbiorcy konkursu:
- Uczniowie szkół podstawowych z terenu diecezji drohiczyńskiej i spoza niej.
Cele konkursu:
- Kultywowanie duchowego dziedzictwa bł. Stefana Wyszyńskiego oraz św. Jana Pawła II;
- Kształtowanie postaw i promowanie wartości chrześcijańskich, którym byli wierni ci wielcy Polacy, m.in.: przyjaźń, miłość bliźniego, prawda, wolność…;
- Zachęcenie młodych ludzi do zapoznania się z historią pielgrzymki św. Jana Pawła II do Drohiczyna – 10 czerwca 1999 r. ;
- Propagowanie wśród dzieci i młodzieży zdrowego stylu życia;
- Zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczego myślenia, a także wyrażania własnych przeżyć i refleksji za pomocą środków plastycznych, wizualnych i multimedialnych, a także propagowanie zdrowej rywalizacji podczas głosowania internetowego
Przepisy ogólne konkursu:
- Udział w konkursie jest dobrowolny.
- Oceny nadesłanych prac dokona Jury powołane przez Organizatora.
- Prace oceniane będą w następujących kategoriach:
Klasy I – II (praca plastyczna – rysunek)
Klasy III – IV (praca plastyczna – kolaż, wydzieranka)
Klasy V – VI (grafika komputerowa – plakat)
Klasy VII – VIII (wiersz – praca multimedialna) - Zwycięzcy otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, ufundowane przez Organizatora, a pozostali uczestnicy konkursu oraz opiekunowie, pamiątkowe dyplomy.
- Każda szkoła dołącza kartę zgłoszeniową według wzoru (zał. nr 1).
- Szkoły przystępujące do konkursu mogą przesłać każdą ilość prac w każdej kategorii.
- Do pracy należy dołączyć wypełnioną i podpisaną kartę pracy według wzoru (zał. nr 2) oraz podpisane przez rodzica lub prawnego opiekuna zgody, oświadczenie i klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych – jest to warunek konieczny (zał. nr 3). Dane zawarte w formularzu zgłoszeniowym i karcie pracy potrzebne będą do identyfikacji uczestnika konkursu, zakwalifikowania go do odpowiedniej kategorii wiekowej oraz kontaktu z uczestnikiem. Będą one dostępne tylko dla Organizatora.
- Do konkursu można zgłosić tylko prace autorskie, które nie brały udziału w żadnym konkursie.
- Prace konkursowe multimedialne oraz uzupełnione i podpisane załączniki 1, 2, 3 należy przesłać na adres mailowy Organizatora, podany poniżej w szczegółowych przepisach Konkursu.
- Prace plastyczne wraz z załącznikami, należy przesłać pocztą na adres szkoły:
Szkoła Podstawowa Stefana Kardynała Wyszyńskiego,
ul. Armii Krajowej 6,
08-330 Kosów Lacki - Organizator powołuje Jury w celu wyłonienia zwycięzców.
- Jury decyduje o zakwalifikowaniu prac do konkursu i przyznaniu nagród.
- Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 13 października 2024 r.
Przepisy dotyczące prac plastycznych (klasy I – II):
- Każdy uczestnik może wykonać jedną pracę plastyczną zgodną z tematem: „Prawdziwy przyjaciel chroni od nałogów”.
- Technika wykonania pracy to rysunek pastelami
- Format A3
- Pracę (wraz z metryczką ucznia) należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Organizatora podany w przepisach ogólnych konkursu, wraz z podpisanymi załącznikami:1, 2 i 3.
Przepisy dotyczące prac plastycznych (klasy III – IV)
- Każdy uczestnik może wykonać jedną pracę plastyczną zgodną z tematem: „Przyjaźń, która przetrwała do końca”, w której przedstawi wspólne sceny z życia św. Jana Pawła II i bł. Stefana Wyszyńskiego.
- Technika wykonania pracy to kolaż lub wydzieranka.
- Format A3
- Pracę (wraz z metryczką ucznia) należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Organizatora podany w przepisach ogólnych konkursu, wraz z podpisanymi załącznikami:1, 2 i 3.
Przepisy dotyczące grafiki komputerowej – plakat (klasy V – VI)
- Każdy uczeń może wykonać jedną grafikę komputerową – PLAKAT pod hasłem: „Dziękujemy i pamiętamy – Jan Paweł II w Drohiczynie” z okazji przypadającej w tym roku 25. rocznicy pobytu św. Jana Pawła II w Drohiczynie.
- Grafika powinna być wykonana w programie Paint.
- Prace należy przesłać na adres mailowy szkolawyszynski@gmail.com wraz z załącznikami 1, 2, 3, podpisanymi i dołączonymi jako skany dokumentu.
- Prace, które zajmą trzy pierwsze miejsca oraz wyróżnienia (również ex aequo), wezmą udział w głosowaniu internetowym.
- Głosowanie internetowe odbędzie się zgodnie z załączonym regulaminem.
- Trzy osoby, których prace zdobędą największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym, otrzymają dodatkowe nagrody rzeczowe.
Przepisy dotyczące pracy literacko – medialnej (klasy VII – VIII)
- Każdy uczestnik powinien napisać własny wiersz na temat słów wypowiedzianych przez bł. Stefana Wyszyńskiego: „To jest prawdziwa przyjaźń – osłaniać innych nawet kosztem siebie”.
- Wiersz należy przedstawić w formie filmiku lub prezentacji multimedialnej, na których będzie widoczny tekst utworu. Poza tym można wzbogacić pracę o głos lektora (nie musi to być głos autora pracy) i podkład muzyczny. Tło filmiku, powinny stanowić fotografie lub nagrane wcześniej przez uczestnika miejsca w plenerze, co jeszcze bardziej podkreśli jego wartość.
- Pracę multimedialną należy przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy szkolawyszynski@gmail.com wraz z załącznikami: 1, 2, 3 podpisanymi i dołączonymi jako skany dokumentu.
Terminarz konkursu:
- Konkurs trwa od 02 września 2024 r. do 13 października 2024 r.
- Głosowanie internetowe będzie dostępne od 28 października 2024r. do 3 listopada 2024 r. do północy (23:59).
- Zwycięzcy i laureaci o wynikach konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej do 5 listopada 2024 r.
- Gala podsumowująca Konkurs odbędzie się w Szkole Podstawowej im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Kosowie Lackim, ul. Armii Krajowej 6.
- O terminie gali podsumowującej, uczestnicy i opiekunowie zostaną powiadomieni mailowo i telefonicznie.
Uwagi końcowe:
- Organizator nie odsyła prac literackich, plastycznych i multimedialnych ich autorom. Będą one wyeksponowane i zaprezentowane podczas gali wręczenia nagród.
- Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu konkursu i zgodą na publikację danych osobowych oraz upublicznienie wizerunku w prasie i na stronie internetowej.
Koordynatorzy konkursu:
Agnieszka Steć (tel. 604 295 119)
Agnieszka Winnicka (tel. 606 581 907)
Tel. do szkoły: (25) 787 96 26
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych uczestników konkursu, ich rodziców lub opiekunów prawnych oraz nauczycieli (opiekunów uczestników konkursu) jest Szkoła Podstawowa im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Kosowie Lackim reprezentowana przez dyrektora, ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki, Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie,
Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn, Fundacja MATER, ul. Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn. - Inspektor ochrony danych w Szkole Podstawowej im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Kosowie Lackim jest dostępny pod adresem e-mail: rodo@naticom.pl
- Dane osobowe uczestników konkursu, ich rodziców lub opiekunów prawnych,
a nauczycieli – opiekunów uczestników konkursu będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest: umożliwienie uczestnikom konkursu wzięcia w nim udziału, umożliwienie przeprowadzenia konkursu, opublikowanie informacji o laureatach, archiwizację dokumentów. Ponadto dane osobowe będą przetwarzane także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgody osoby, której dane dotyczą) w celu publikacji wizerunku laureatów konkursu na stronie internetowej administratorów danych, w mediach oraz prasie lokalnej. - Administrator może powierzyć dane osobowe uczestników, ich rodziców lub opiekunów prawnych, a także nauczycieli – opiekunów konkursu – innym instytucjom/podmiotom, jedynie wówczas, gdy zobowiązują do tego przepisy prawa lub na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym umów powierzenia danych.
- Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z wymaganiami ustawy
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. - Rodzicom lub opiekunom prawnym uczestników konkursu przysługuje prawo: dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo ograniczenia przetwarzania,
a także prawo usunięcia danych, jeżeli przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody rodzicom lub opiekunom prawnym uczestników konkursu przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofać zgodę można poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w siedzibie Administratora, na adres korespondencyjny: ul. Armii Krajowej 6, 08-330 Kosów Lacki lub na adres e-mail: szkolakos@wp.pl - Na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zorganizowania konkursu, powiadomienia laureatów o przyznaniu nagród.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane, a także nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych.
Konkurs trwa od 02 września 2024 r. do 13 października 2024 r.
Głosowanie internetowe będzie dostępne od 28 października 2024r. do 3 listopada 2024 r. do północy (23:59).
Zwycięzcy i laureaci o wynikach konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej do 5 listopada 2024 r.
Gala podsumowująca Konkurs odbędzie się w Szkole Podstawowej im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Kosowie Lackim, ul. Armii Krajowej 6.
O terminie gali podsumowującej, uczestnicy i opiekunowie zostaną powiadomieni mailowo i telefonicznie.
Honorowy Patronat:
Ordynariusz Diecezji Drohiczyńskiej, Ks. Biskup Piotr Sawczuk,
Senator Rzeczypospolitej Polskiej, Waldemar Kraska,
Burmistrz Miasta i Gminy Kosów Lacki, Jan Słomiak,
Akademia Katolicka w Warszawie,
Proboszcz Parafii Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Kosowie Lackim, Dziekan Dekanatu Sterdyńskiego, Paweł Anusiewicz
Patroni medialni:
Centrum Informacji Diecezji Drohiczyńskiej,
Radio Białystok – audycja „Z Bogiem nad Bugiem”,
„Niedziela”
„Wieści sokołowskie”
Strona internetowa Szkoły Podstawowej w Kosowie Lackim
Olimpiada Teologii Katolickiej
Konkurs Wiedzy Biblijnej
Szkoły Podstawowe
DIECEZJALNY KONKURS
ŻYCIE W BIBLII, BIBILA W ŻYCIU
PILGRZYMI NADZIEI
CELE KONKURSU:
- Zainteresowanie dzieci i młodzieży tematyką postaci i wydarzeń biblijnych.
- Kształtowanie umiejętności uniwersalnego i ponadczasowego odczytywania przesłania Pisma świętego.
- Pogłębianie wiedzy o podstawach nadziei, jako ufnym oczekiwaniu na objawienie się Bożej pomocy i dobroci na przykładzie biblijnych świadków nadziei.
- Uczczenie Roku Jubileuszowego pod hasłem „Pielgrzymi nadziei”.
- Pogłębianie wiedzy biblijnej.
- Mobilizowanie uczniów do lektury Pisma świętego.
- Kształtowanie umiejętności przygotowywania materiałów promujących wartości chrześcijańskie w mediach społecznościowych.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania osobistych przeżyć o charakterze religijnym.
- Kształtowanie postaw moralnych w oparciu o biblijne wzory.
- Kształtowanie postaw promujących wartości chrześcijańskie wśród rówieśników obecnych w mediach społecznościowych.
- Promocja talentów plastycznych, literackich i filmowych.
ORGANIZATORZY:
– Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie,
– Szkoła Podstawowa im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie,
– Fundacja MATER.
REGULAMIN KONKURSU:
- Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu diecezji drohiczyńskiej.
- Konkurs będzie przebiegał w następujących kategoriach:
KATEGORIA I – klasy I – III szkoły podstawowej – praca plastyczna: Biblijny świadek nadziei (Noe, Abraham lub Mojżesz), ilustrująca jeden z poniższych fragmentów biblijnych:
NOE
- Wejście do arki Rdz 7, 12-14
12 przez czterdzieści dni i przez czterdzieści nocy padał deszcz na ziemię. 13 I właśnie owego dnia Noe oraz jego synowie, Sem, Cham, Jafet, żona Noego i trzy żony jego synów weszli do arki, 14 a wraz z nimi wszelkie gatunki zwierząt, bydła, zwierząt pełzających po ziemi, wszelkiego ptactwa [i istot ze skrzydłami].
- Powrót gołębicy Rdz 8, 10-11
10 Przeczekawszy zaś jeszcze siedem dni, znów wypuścił z arki gołębicę 11 i ta wróciła do niego pod wieczór, niosąc w dziobie świeży listek z drzewa oliwnego. Poznał więc Noe, że woda na ziemi opadła.
- Tęcza jako przymierze Rdz 9, 11-13
11 Zawieram z wami przymierze, tak iż nigdy już nie zostanie zgładzona wodami potopu żadna istota żywa i już nigdy nie będzie potopu niszczącego ziemię». 12 Po czym Bóg dodał: «A to jest znak przymierza, które ja zawieram z wami i każdą istotą żywą, jaka jest z wami, na wieczne czasy: 13 Łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną a ziemią.
ABRAHAM
- Zapowiedź potomka Rdz 18, 9-14
9 Zapytali go: «Gdzie jest twoja żona, Sara?» – Odpowiedział im: «W tym oto namiocie». 10 Rzekł mu [jeden z nich]: «O tej porze za rok znów wrócę do ciebie, twoja zaś żona Sara będzie miała wtedy syna». Sara przysłuchiwała się u wejścia do namiotu, [które było tuż] za Abrahamem. 11 Abraham i Sara byli w bardzo podeszłym wieku. Toteż Sara nie miewała przypadłości właściwej kobietom. 12 Uśmiechnęła się więc do siebie i pomyślała: «Teraz, gdy przekwitłam, mam doznawać rozkoszy, i mój mąż starzec?» 13 Pan rzekł do Abrahama: «Dlaczego to Sara śmieje się i myśli: Czy naprawdę będę mogła rodzić, gdy już się zestarzałam? 14 Czy jest coś, co byłoby niemożliwe dla Pana? Za rok o tej porze wrócę do ciebie, i Sara będzie miała syna».
- Ofiara Abrahama Rdz 22, 9-13
9 A gdy przyszli na to miejsce, które Bóg wskazał, Abraham zbudował tam ołtarz, ułożył na nim drwa i związawszy syna swego Izaaka położył go na tych drwach na ołtarzu. 10 Potem Abraham sięgnął ręką po nóż, aby zabić swego syna. 11 Ale wtedy Anioł Pański zawołał na niego z nieba i rzekł: «Abrahamie, Abrahamie!» A on rzekł: «Oto jestem». 12 [Anioł] powiedział mu: «Nie podnoś ręki na chłopca i nie czyń mu nic złego! Teraz poznałem, że boisz się Boga, bo nie odmówiłeś Mi nawet twego jedynego syna». 13 Abraham, obejrzawszy się poza siebie, spostrzegł barana uwikłanego rogami w zaroślach. Poszedł więc, wziął barana i złożył w ofierze całopalnej zamiast swego syna.
MOJŻESZ
- Przejście przez morze Wj 14, 15-18
15 Pan rzekł do Mojżesza: «Czemu głośno wołasz do Mnie? Powiedz Izraelitom, niech ruszają w drogę. 16 Ty zaś podnieś swą laskę i wyciągnij rękę nad morze i rozdziel je na dwoje, a wejdą Izraelici w środek na suchą ziemię. 17 Ja natomiast uczynię upartymi serca Egipcjan, że pójdą za nimi. Wtedy okażę moją potęgę wobec faraona, całego wojska jego, rydwanów i wszystkich jego jeźdźców. 18 A gdy okażę moją potęgę wobec faraona, jego rydwanów i jeźdźców, wtedy poznają Egipcjanie, że ja jestem Pan».
- Góra Synaj Wj 19, 16-20
16 Trzeciego dnia rano rozległy się grzmoty z błyskawicami, a gęsty obłok rozpostarł się nad górą i rozległ się głos potężnej trąby, tak że cały lud przebywający w obozie drżał ze strachu. 17 Mojżesz wyprowadził lud z obozu naprzeciw Boga i ustawił u stóp góry. 18 Góra zaś Synaj była cała spowita dymem, gdyż Pan zstąpił na nią w ogniu i uniósł się dym z niej jakby z pieca, i cała góra bardzo się trzęsła. 19 Głos trąby się przeciągał i stawał się coraz donośniejszy. Mojżesz mówił, a Bóg odpowiadał mu wśród grzmotów6.
20 Pan zstąpił na górę Synaj, na jej szczyt. I wezwał Mojżesza na szczyt góry, a Mojżesz wstąpił.
- Woda ze skały Lb 20, 8-11
8 «Weź laskę i zbierz całe zgromadzenie, ty wespół z bratem twoim Aaronem. Następnie przemów w ich obecności do skały, a ona wyda z siebie wodę. Wyprowadź wodę ze skały i daj pić ludowi oraz jego bydłu». 9 Stosownie do nakazu zabrał Mojżesz laskę sprzed oblicza Pana. 10 Następnie zebrał Mojżesz wraz z Aaronem zgromadzenie przed skałą i wtedy rzekł do nich: «Słuchajcie, wy buntownicy! Czy potrafimy z tej skały wyprowadzić dla was wodę?» 11 Następnie podniósł Mojżesz rękę i uderzył dwa razy laską w skałę. Wtedy wypłynęła woda tak obficie, że mógł się napić zarówno lud, jak i jego bydło.
- Wąż miedziany Lb 21, 7-9
7 Przybyli więc ludzie do Mojżesza mówiąc: «Zgrzeszyliśmy, szemrząc przeciw Panu i przeciwko tobie. Wstaw się za nami do Pana, aby oddalił od nas węże». I wstawił się Mojżesz za ludem. 8 Wtedy rzekł Pan do Mojżesza: «Sporządź węża i umieść go na wysokim palu; wtedy każdy ukąszony, jeśli tylko spojrzy na niego, zostanie przy życiu». 9 Sporządził więc Mojżesz węża miedzianego i umieścił go na wysokim palu. I rzeczywiście, jeśli kogo wąż ukąsił, a ukąszony spojrzał na węża miedzianego, zostawał przy życiu.
KATEGORIA II – klasy IV – VI szkoły podstawowej – praca literacka (komiks albo opowiadanie) lub film przedstawiające biblijną scenę z udziałem jednego z biblijnych świadków nadziei – Noego, Abrahama lub Mojżesza.
KATEGORIA III – klasy VII – VIII szkoły podstawowej – praca literacka (opowiadanie twórcze z dialogiem albo rozprawka) lub film pod tytułem Nadzieja zawieść nie może.
- Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne i dobrowolne.
- W konkursie wezmą udział tylko prace spełniające warunki wskazane w niniejszym regulaminie.
- Praca plastyczna: wykonana samodzielnie przez jednego autora, format A3, technika dowolna (z wyjątkiem technik wykorzystujących materiały nietrwałe i sypkie typu: ryż, kasze, plastelina itp.). Prosimy nie składać (nie zaginać) prac.
- Komiks: książeczka formatu A4, łącznie 20 pól komiksowych na 5 stronach A4, (nie wliczamy ewentualnych okładek), wykonana ręcznie przez jednego autora. Nie dopuszcza się druku i wykonania komiksu w programie komputerowym.
- Praca literacka: czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5, tekst wyjustowany, 2 strony.
- Film w kategorii II: zaaranżowana scenka ukazująca jednego z biblijnych świadków nadziei – Noego, Abrahama lub Mojżesza w konkretnym wydarzeniu biblijnym. Filmik nagrany telefonem komórkowym (jak na TikToka): kamera w pozycji pionowej, czas trwania max. 3 minuty. Po zrealizowaniu nagrania należy przesłać link z dysku OneDrive na pocztę szkoły: dyrektor@spdomanowo.bransk.pl lub zapis na nośniku zewnętrznym pocztą tradycyjną. Autor filmu /reżyser/ może być tylko jeden i to on ewentualnie zostanie nagrodzony.
- Film w kategorii III: krótkie i ciekawe ujęcie wydarzenia, w którym zostanie udokumentowane, iż hasło Nadzieja zawieść nie może znajduje odbicie w życiu autora filmu. Filmik nagrany telefonem komórkowym (jak na TikToka): kamera w pozycji pionowej, czas trwania 60 sekund. Po zrealizowaniu nagrania należy przesłać link z dysku OneDrive na pocztę szkoły: dyrektor@spdomanowo.bransk.pl lub zapis na nośniku zewnętrznym pocztą tradycyjną. Autor filmu /reżyser/ może być tylko jeden i to on ewentualnie zostanie nagrodzony.
- Na odwrocie prac plastycznych i literackich należy przykleić wydrukowaną i wypełnioną metryczkę. Tę samą metryczkę należy dołączyć do nagrania filmowego (zał.1).
- Do każdej pracy należy dołączyć zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisane przez rodzica oraz nauczyciela katechetę (zał. 2 i zał. 3). Jeżeli nauczyciel katecheta wysyła prace więcej niż jednego podopiecznego, wypełnia tylko jeden egzemplarz zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Każda szkoła, razem z pracami konkursowymi, przesyła kartę zgłoszeniową według wzoru (zał. 4).
- Szkoły przystępujące do konkursu mogą przesłać dowolną ilość prac spełniających kryteria poszczególnych kategorii.
- Termin składania prac upływa 14 marca 2025 – decyduje data stempla pocztowego. Prace należy przesyłać na adres Organizatora lub dostarczyć osobiście do sekretariatu szkoły (SP w Domanowie, Domanowo 19a, 17-120 Brańsk, z dopiskiem: DIECEZJALNY KONKURS „ŻYCIE W BIBLII, BIBILA W ŻYCIU”).
- Prace oceni profesjonalne Jury powołane przez Organizatorów. Decyzja Jury jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
Kryteria oceny pracy:
– zgodność z tematem i wyznaczoną formą,
– kreatywność uczestnika konkursu,
– walory artystyczne pracy, a w przypadku pracy literackiej – walory językowe,
– estetyka wykonania pracy.
- Jury wyłoni laureatów 1., 2., 3. miejsca w każdej kategorii i przyzna wyróżnienia.
- Wyniki konkursu zostaną podane do 31 marca 2025 na stronach internetowych organizatorów: https://spdomanowo.edupage.org/ https://katecheza.drohiczynska.pl/ Katecheci odpowiedzialni są za przekazanie informacji nagrodzonym uczniom, ich rodzicom, dyrektorowi szkoły, proboszczowi oraz dołożenie wszelkich starań, by laureaci przybyli na uroczyste rozstrzygnięcie konkursu, które odbędzie się 9 kwietnia 2025 r. o godz. 11.30 w SP w Domanowie.
- Prace prezentowane będą na wystawie pokonkursowej w Szkole Podstawowej im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie.
OBOWĄZEK INFORMACYJNY
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych danych osobowych jest:
- Szkoła Podstawowa im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie, reprezentowana przez Dyrektor Szkoły Podstawowej im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie, Domanowo 19a, 17-120 Brańsk. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, poprzez korespondencję tradycyjną lub telefonicznie pod numerem 857377001.
- Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie, ul. Kościelna 10. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, telefonicznie pod 85/655 78 08 (wew. 5040 ) lub mailowo pod adresem wnkdr@drohiczynska.pl
- Fundacja MATER z siedzibą w Drohiczynie, ul. Kościelna 10. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, telefonicznie pod 535 300 551 lub mailowo pod adresem mater@drohiczynska.pl
- W celu uzyskania informacji dotyczących przetwarzania przez:
- Szkołę Podstawową im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie danych osobowych może się Pan/Pani skontaktować z naszym Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem korespondencji e-mail kierowanej na adres: iod_sp_domanowo@podlaskie.pl
- Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie ul. Kościelna 10. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, telefonicznie pod 85/655 78 08 (wew. 5040 ) lub mailowo pod adresem wnkdr@drohiczynska.pl
- Fundacja MATER z siedzibą w Drohiczynie, ul. Kościelna 10. Może Pan/Pani skontaktować się z nami osobiście, telefonicznie pod 535 300 551 lub mailowo pod adresem mater@drohiczynska.pl
- Zbierane dane osobowe będą przetwarzane w związku z uczestnictwem w Diecezjalnym Konkursie „Życie w Biblii, Biblia w życiu” organizowanym w zakresie działalności kulturowej oraz promocji Organizatorów. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do sprawnej realizacji tych zadań.
- Podanie lub przekazanie Pana/Pani danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Panu/Pani prawo odmowy podania swych danych lub prawo niewyrażenia zgody na ich przetwarzanie. Niepodanie przez Pana/Panią danych osobowych lub brak zgody na ich przetwarzanie będzie skutkować brakiem możliwości uczestnictwa w wydarzeniu/zadaniu, którego dotyczy zgoda.
- W przypadku wyrażenia przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie danych osobowych, może Pan/Pani wycofać ją w dowolnym momencie. W tym celu należy zwrócić się pisemnie do Administratora Danych.
- Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane uprawnionym instytucjom w szczególności na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W usprawiedliwionych przypadkach dane te mogą być udostępnione, na podstawie umów gwarantujących bezpieczeństwo danych osobowych, instytucjom świadczącym usługi serwisowe, gwarancyjne oraz wsparcia merytorycznego/organizacyjnego.
- Pana/ Pani dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres niezbędny do zrealizowania zadania lub zadań, w związku z którymi zostały zebrane. Po zakończeniu realizacji tych zadań dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w calach archiwalnych, zgodnie z obowiązującą w jednostce instrukcją archiwalną.
- Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści podanych danych oraz możliwość ich uzupełnienia i aktualizowania. Ma Pan/Pani prawo żądać ograniczenia przetwarzania lub usunięcia danych, które zebraliśmy za Pana/Pani zgodą. Równocześnie ma Pan/Pani prawo do przeniesienia danych osobowych.
- Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku przetwarzania zebranych danych osobowych w sposób sprzeczny z rozporządzeniem RODO.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz pracy jest równoznaczne z uznaniem warunków regulaminu konkursu oraz zgodą na publikację danych osobowych autora i opiekuna w materiałach dotyczących konkursu – w tym na stronach internetowych Organizatorów oraz w środkach masowego przekazu.
- Administratorami danych osobowych są Organizatorzy konkursu: Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie, Szkoła Podstawowa im. por. Izydora Kołakowskiego w Domanowie oraz Fundacja MATER.
- Organizator zastrzega sobie prawo do:
a/ bezpłatnej reprodukcji i publikacji prac oraz wykorzystania podstawowych danych autorów w środkach masowego przekazu informacji;
b/ przeniesienia majątkowych praw autorskich do zgłoszonych prac na Organizatorów.
- Uczestnik konkursu, wypełniając metryczkę pracy, oświadcza, że jest jej autorem.
- Nagrody nieodebrane podczas podsumowania można odebrać do dnia 5 kwietnia 2024r. Po tym czasie nagrody nieodebrane pozostają do dyspozycji Organizatorów (w szczególnych przypadkach mogą być dostarczone do laureatów).
- Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu wraz z załącznikami należy do Organizatorów. Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzygają Organizatorzy konkursu.
- Niniejsze przedsięwzięcie realizowane jest zgodnie z zachowaniem zasad sanitarno-epidemiologicznych obowiązujących w okresie przeprowadzania konkursu, wydanymi przez MEiN, GIS oraz MZ.
- Objęcie patronatem niniejszego przedsięwzięcia przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty nie oznacza wpisania tego przedsięwzięcia w wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły.
- Osoby do kontaktu:
- W sprawach organizacyjnych (terminy, zgłoszenia itp.) – sekretariat szkoły –
85 737 70 01 - W sprawach merytorycznych dotyczących tematów, gatunków wypowiedzi itp.
Marzanna Rutkowska – tel. 503 705 319
Anna Rogowska – tel. 666 242 890
| TERMIN | ZADANIE |
| 24. 01. 2025 r. | Ogłoszenie konkursu. Rozesłanie do szkół regulaminów. |
| do 14. 03. 2025 r. | Nadsyłanie prac przez szkoły. Decyduje data stempla pocztowego. |
| 31. 03. 2025 r. | Ogłoszenie listy nagrodzonych uczniów w etapie diecezjalnym. |
| 09. 04. 2025r. | Gala finałowa w Szkole Podstawowej w Domanowie. Uroczyste podsumowanie i wręczenie nagród. |
Szkoły Specjalne
Diecezjalny Konkurs dla uczniów szkół specjalnych
„Przydrożne kapliczki i krzyże znakiem nadziei”
Organizatorzy konkursu:
– Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim
– Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie
– Fundacja MATER
Cele konkursu:
– Poznanie roli kapliczek i krzyży przydrożnych w najbliższym otoczeniu ucznia jako miejsc poszukiwania i umacniania nadziei w roku Jubileuszowym.
– Budzenie zainteresowania małą architekturą sakralną w życiu codziennym małych społeczności.
– Zapoznanie z tradycją stawiania krzyży, kapliczek i figur.
– Zachęcanie uczniów do refleksji nad znaczeniem duchowym symboli będących wyrazem wiary i nadziei minionych pokoleń.
– Rozwijanie wyobraźni oraz twórczych umiejętności uczniów.
– Prezentacja i popularyzacja plastycznej twórczości uczniów.
– Integracja rodzin wychowujących dzieci i młodzież niepełnosprawną.
Regulamin
Diecezjalnego Konkursu dla uczniów szkół specjalnych
„Przydrożne kapliczki i krzyże znakiem nadziei”
I. Organizatorzy konkursu:
- Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim
- Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie
- Fundacja MATER
Szczegółowe informacje (regulamin konkursu, arkusz zgłoszeniowy) znajdują się pod adresem: www.katecheza.drohiczynska.pl oraz www.zespec.sokp.pl
II. Cele konkursu:
- Poznanie roli kapliczek i krzyży przydrożnych w najbliższym otoczeniu ucznia jako miejsc poszukiwania i umacniania nadziei w roku Jubileuszowym.
- Budzenie zainteresowania małą architekturą sakralną w życiu codziennym małych społeczności.
- Zapoznanie z tradycją stawiania krzyży, kapliczek i figur.
- Zachęcanie uczniów do refleksji nad znaczeniem duchowym symboli będących wyrazem wiary i nadziei minionych pokoleń.
- Rozwijanie wyobraźni oraz twórczych umiejętności uczniów.
- Prezentacja i popularyzacja plastycznej twórczości uczniów.
- Integracja rodzin wychowujących dzieci i młodzież niepełnosprawną.
III. Zasady konkursu:
- Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży ze szkół specjalnych i ośrodków szkolno- wychowawczych z województwa podlaskiego i mazowieckiego i spoza nich.
- Konkurs będzie przebiegał w następujących kategoriach:
– Szkoła podstawowa kl. I-IV (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym) – praca plastyczna (zgodnie z tematem konkursu),
– Szkoła podstawowa kl. V-VIII (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym) – witraż „Udekorowana kapliczka lub krzyż”,
– Szkoła podstawowa kl. V-VIII i Szkoła Branżowa I stopnia (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim) – album „Kapliczki i krzyże z mojej okolicy”,
– Szkoła Przysposabiająca do Pracy (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym) – makieta „Udekorowana kapliczka lub krzyż”. - Uczestnicy wykonują pracę zgodnie z hasłem konkursu.
- Format pracy: A 4, A 3, dopuszcza się formę przestrzenną.
- Technika wykonania prac dowolna: malarstwo, grafika, rysunek (płaska, bez użycia materiałów nietrwałych: plasteliny, modeliny, bibuły, kaszy itp., z możliwością eksponowania w ramie pod szkłem).
- Do prac należy dołączyć kartę pracy ucznia według załączonego wzoru (załącznik nr 2), zgodę na publikację i przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 3).
- Prace wraz z protokołem z etapu szkolnego (załącznik nr 1) należy składać do dnia 14.03.2025r. osobiście w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim lub korespondencyjnie (decyduje data stempla pocztowego) na adres:
Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim
ul. Piłsudskiego 4
08-300 Sokołów Podlaski - Prace oceni Jury powołane przez organizatorów.
- Autorzy najciekawszych prac zostaną nagrodzeni.
- Prace prezentowane będą na wystawie pokonkursowej.
- Rozstrzygnięcie konkursu oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 26.03.2025 o godz. 11.30 w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:
Administratorem danych osobowych jest:
Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim reprezentowany przez Dyrektora, ul. Piłsudskiego 4, 08-300 Sokołów Podlaski,
Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie, Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn,
Fundacja MATER ul. Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn.
Inspektor ochrony danych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim dostępny jest pod adresem e-mail: rodo@naticom.pl
Dane osobowe uczestników konkursu w postaci imienia i nazwiska, szkoły oraz klasy, do której uczęszcza, imienia i nazwiska rodzica lub opiekuna prawnego, numeru telefonu oraz adresu e-mail, a także imienia i nazwiska opiekuna uczestnika konkursu będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest: umożliwienie uczestnikom konkursu wzięcia w nim udziału, umożliwienie przeprowadzenia konkursu, opublikowanie informacji o laureatach, archiwizację dokumentów. Ponadto dane osobowe będą przetwarzane także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgody osoby, której dane dotyczą) w celu publikacji informacji o laureatach konkursu oraz ich prac w siedzibie Zespołu Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim oraz na jego stronie internetowej.
Administrator może powierzyć dane osobowe innym instytucjom/podmiotom, jedynie wówczas, gdy zobowiązują do tego przepisy prawa lub na podstawie właściwie skonstruowanych, zapewniających bezpieczeństwo danym osobowym umów powierzenia danych.
Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z wymaganiami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Pełnoletnim uczestnikom konkursu, a w przypadku niepełnoletnich uczestników – ich rodzicom lub opiekunom prawnym uczestników konkursu przysługuje prawo: dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo ograniczenia przetwarzania, a także prawo usunięcia danych, jeżeli przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zorganizowania konkursu, powiadomienia laureatów o przyznaniu nagród.
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Uwagi organizatorów:
– Praca musi być wykonana tylko przez jednego autora (prace zbiorowe nie będą brane pod uwagę).
– Przy ocenie prac będzie brane pod uwagę: pomysłowość, samodzielność pracy, estetyka oraz oryginalność techniki jaką praca będzie wykonana.
– Uczestnik konkursu składa tylko jedną pracę, szkoła przesyła prace wszystkich uczestników.
– Prac konkursowych nie należy podklejać ani oprawiać.
– Prace zrolowane, zniszczone w wyniku niewłaściwego opakowania, nadesłane po terminie oraz niezgodne z regulaminem nie będą oceniane.
– Prace konkursowe nie podlegają zwrotowi i przechodzą na własność organizatorów.
– Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ich wystawiania i nieodpłatnego reprodukowania oraz możliwość zmian w regulaminie, o których zainteresowani zostaną powiadomieni pisemnie.
– Niniejsze przedsięwzięcie realizowane jest wraz z zastosowaniem zaleceń MEiN, MEN, GIS oraz MZ.
Biuro organizacyjne:
Zespół Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim
ul. Piłsudskiego 4,
08-300 Sokołów Podlaski,
tel. 25 781 22 20.
07.01.2025 r. – Ogłoszenie konkursu
do 14.03.2025 r. – Nadsyłanie prac
26.03.2025 r. – Diecezjalny finał konkursu